4 Islands MTB Stage Race

Sziasztok,

Ott kezdem, hogy már igen régen írtam magamról. Ennek Valaki örül, valaki pedig már ki volt éhezve egy kis beszámolóra. „Ennek itt most vége van”, megtöröm a csendet!  Régebbi dolgokról nem írok, mert az úgysem érdekel már senkit, inkább a múlt heti – 4 Islands MTB Stage Race-ről – versenyről írnék pár sort!

Ott kezdődött, hogy valamikor még télen Roni és Wouter kerestek, hogy van egy „sztédzsrész” és indulni kellene rajt. Mi is az a Stage Race… Több napos, több szakaszból álló verseny, ahol párban kell versenyezni, minimális különbséggel kell a check-pontokon megérkezni, és az összetett értékelést a versenyidők összeadása adja.

Szóval… Természetesen igent mondtam az invitálásnak. Első körben Roni/CserGé páros MIX kategóriában, Wouter/Én pedig a felnőtt arcok közé neveztünk. Ez némiképp módosult, mikor Cleppe megbetegedett és korrekt módon azt mondta, hogy Ő még nem biztos magában, meg „gyenge”, meg hasonló dolgok… Gyenge… Persze… :)
Párcsere, Roni/Wouter, Cseri/Buzso!
Nevezésünk elintézve, szállás lefoglalva, utazás megszervezve és már azon kaptam magam, hogy Krk szigetén, a tengerparton kerékpározom.
Jaaa, igen. 4 Islands! 4 nap, 4 sziget. A napok sorrendben: Krk, Rab, Cres, Losinj!

Első nap egy laza átmozgató, a másnapi szakasz első részének feltérképezése. Vacsora, majd ismerkedés az „ismeretlen” Magyar bringásokkal. Vizdák Jani/Szabó Dávid, Sipiczki Csabi/Medgyes Gabi, Blazsó Marci/Jiri Krivanek – mondjuk Ő nem magyar, de két szót már tud a mi nyelvünkön :)

1. nap
Baska-Baska 72km, 1400m

Rajt a hotelünktől 5m-re! Perfekt!
Az előző napi tréningen bejárt hegyen kezdtünk. A meredeken mindjárt előre álltunk Gáborral. A hegy tetejére 45mp előnyt sikerült kiharcolni. A következő hegyig még tudtuk növelni az előnyt. Innen egy – a szervezők szerint technikás – lejtő következett. Szerintem nem technikás volt, mert vagy 12,4 km/h –al lehetett haladni az iszonyat nagy sziklákon. Rázott, vágott, csípett, volt itt minden. Szegény CserGé-t sajnáltam, mert a 26”-os kerójával igencsak hátrányban volt a 29-es össztelós csúcsgépekkel szemben. Nyilván így is haladtunk, nem lassan a külhoni kollegáinkkal szemben.
A következő hegyen Marciék utolértek, innen együtt haladtunk. Igen szép helyeken közlekedtünk, aki járt már a Horvát szigeteken, az tudja miről beszélek.
A finish… Igen nagy tempóban közelítettünk Baska-ra. Egy patak parton keringtünk, mikor is az egyik kanyarban Cseri kicsúszott, így elmaradt a sprint és be kellett érnünk a 2. hellyel és 16mp hátránnyal.

2. nap
Lopar-Lopar 65km, 1100m

A „rémálom”, így is fogalmazhatnék. Rab szigetére hajókáztunk át, majd egy kompról startoltunk, igen kuriózum volt. Az elejére álltunk itt is, mivel az előző napon feltérképezett Horvát és Szlovén ellenfeleink nem igazán tudták úgy lenyomni a pedált, mint mi Marciékkal. El is távolodtunk, de aztán mégis úgy döntöttünk, hogy megvárjuk Őket, mert lesz 35kili, mikor szinte semmi nem fog történni és csak az energiánkat pazaroljuk. Mögöttünk 8p-el összetettben a harmadik páros, Jiri-éket próbáljuk kontrollálni és akkor jó lesz ez. Aztán az élet ismét átírta ezt a tervünket, mert senki nem akart menni. Ekkor Marciék egy kis hátrányban közlekedtek mögöttünk. Megnyomtuk az igen élvezetes tengerparti single track-et és el is távolodtunk. 40 környékén felért a Kross-Prestige csapat. Innen megint csak összedolgozva kellett volna beérni a célba. Sajnos ezt nem sikerült abszolválni, CserGé-nek rommá szakadt a szingója. Itt a versenyünk vége! Gábor eltolta a frissítőig, ahonnan bevitték a célba, én azért végigtekertem a napi penzumot.

3. nap
Mereg-Osor 70km, 1500m

A szakaszos versenyeken van egy olyan szabály, hogy ha az összetettet fel kell adnod valamiért, attól még a következő szakaszokon rajthoz lehet állni. Ez történt velünk is. Egy 90 perces hajóút után érkeztünk meg Cres szigetére. Nem mondom, hogy élveztem a nagy hullámokat, de nyilván a verseny népszerűsítése miatt volt erre szükség.
Rajt a kikötőből. Egy nagyon meredek, nehezen járható úton kezdtünk. Természetesen “lószparádé”, és mikor hátra néztem, csak Tanja Zakelj jött mögöttem. A hegytetőn jött Gábor egy szlovén párossal egyetemben. Tanja visszalassított, szemmel láthatóan edzeni és résztávozni jött el a versenyre.
„Szegény” Marciékat nem láttam. Tudni illik, társa egy kicsit nehezen veszi fel a fordulatot. A verseny első részében nem megy valami gyorsan, ekkor Marci kiakad, majd Jiri összekapja magát és olyat megy, hogy nem hiszed el…
Tehát szlovének – akik összetettben 2. –ak Blazsóék mögött – és mi. Nyilván egy métert nem vezettünk, vártuk a Magyar/Cseh párost, hogy felérjenek. A frissítőtől aztán elszabadult a „pokol”. Marcival megrántottuk, Szlovénok leszakadtak. Az uccsó hosszú mászáson Cseri kicsit megúszott, így az itt összeszedett hátrányunkat megtartottuk a célig.

4. nap
Mali Losinj-Mali Losinj 57km, 1000m

Minden mindegy… :) Mi volt a taktika? Ahogy KissGé barátom mondaná: ami szól, amíg szól :)
Nagyon szerettünk volna nyerni egy szakaszt, ha már az overall elment. El is löktük az elején egy Holland sráccal, aki szemmel láthatóan kinézte magának a szakaszt. Mivel nem volt dobogós helyen a társával, így megtehette. Igaz, így bukják az eddigi eredményüket – mint mi – de azt gondolom, hogy ez a 4. helytől már felesleges is. Marci ismét nem jöhetett, így hárman tempóztunk az igen csak XCO pályára sikeredett nyomvonalon. Nagyon feküdt nekünk a track, rövid meredekek, technikás lejtők jellemezték a mai napot.
A szakasz harmadánál egy kis baki, mi jó nyomon, a többiek kicsit rövidebb úton. Kis kiborulás részemről, bár pont semmi nem múlt rajta. Nagyon meg akartuk mutatni, hogy mi vagyunk a második legerősebb páros, ezért nem voltam abban a pillanatban a legszimpatikusabb.
Megint egy kis menés, csak Holland fiú, Kross-Prestige csapat maradtunk. Egy iszonyat sziklás szakaszon Jiri defektelt, maradt a verseny elején összeverbuválódott trió. Kissrác próbálta rángatni a tempót, de úgy gondolom tudtam kontrollálni az eseményeket, mert Cserinek már nem esett jól a negyedik napja nyélen való közlekedés.
Az utolsó hegyen ismét támadás. Figyeltem Gábort, nem mozgott rosszul. Ez azért volt fontos pillanat, mert az utolsó rövid emelkedő következett, és itt már nem lesz akkora különbség közöttünk ahhoz, hogy ne értékeljenek a szakaszon – ez két perc egyébként. Így visszakínáltam a támadást! Nagyon szerettem volna egy szakaszon abszolút elsőként áthaladni a célvonalon… Bocs Cseri :)
Egyébként majdnem kicsúsztunk a két perces limitből egymáshoz képest, mert Gábor egy kis összetűzésbe keveredett egy autóval, de szerencsére nem történt semmi komoly baja!

Összegezve:
Egy igen tanulságos versenyen vagyok túl. Ebben a műfajban is sokat tanultam. Indultam például a Trans Hungárián, ami hasonló típusú megmérettetés volt, de ott nem kellett párban haladni.
Cseh Roni és Wouter Cleppe a MIX kategóriában bronzérmesek lettek, nagyon nagy gratula nekik. Megyó/Sipi nagyon jól haladtak, minden nap egyre gyorsabbak voltak, az utolsó szakaszon abszolút 4. helyen érkeztek. Vizdi/Dávid végig egyenletesen abszolválta a nem egyszerű, és igen nehéz derbit.
Marci/Jiri nyertek, nagyon jó csatákat vívtunk.
A sors pikantériája egyébként, hogy akár az összetett is meglehetett volna így, hogy Jiri-ék igen sok időt vesztettek az utolsó szakaszon. :( De ugye ez sport, nincs ha…

Gratulálok Cser Gábornak, hogy végig mentünk a versenyen és nem is rossz eredménnyel. Van csalódottság, de ezen túl lehet lépni.

Köszönöm a CEP-nek és a HIGH5-nak a termékeket, GESU-nak a ruhákat, Ördög Daninak a kis segítséget. A szervezők igen kitettek magukért, nagyon nagy meló egy ilyen versenyt összerakni. Egy kis hiba sem volt a rendszerben, nagyon jó kis megmérettetést hoztak össze.
Mindenkit arra bíztatok, hogy próbálja ki ezt a versenyformát is. Nem csak a Balaton-kerülés a „cselendzs”… :)

Rövid videók a szakaszokról:
1. nap
2. nap
3. nap
4. nap

Köszönöm a figyelmet!
Buzso

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

*

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>