Bakony, Szilvás, Eplény…

Sziasztok,

Na, idáig is eljutottam…:) A minap olvastam a facebook oldalamon a hozzászólást, és egy úriember éppen azt „ecsetelte”, hogy nekem milyen jó, mennyi időm van edzeni és hasonlók! (Nyilván ismer…:)) Hát pont ennyi, hogy még a beszámolómat is akkor írom, mikor már senkit nem érdekel…:) Félreértés ne essék, nem panaszkodom, csak éppen még a Bakony Maratonon történteket is meg fogom említeni, mert ha jól emlékszem ott fejeztem be a történetet!
Tehát Bakony… Na, az egy érdekes történet! Mindjárt a rajtot követően hárman maradtunk, és így tempóztunk végig egészen a Cuha-patakot követő aszfaltos rész végéig. Itt Blazsó Marci támadott, amit Cleppe még átvett, de nekem már sok volt. Innen végig egyedül haladva, saját tempóban róttam a kicsit unalmas kilométereket. Aztán a Hajag előtt megláttam Wouter-t és új erőre kaptam. Mondjuk ezzel el is szállt minden esélyem, mert a tolás következtében a nem megfelelő folyadékpótlás hiánya mutatkozott, így a biztonságos célba érést választottam! Harmadik lettem, vagyis második, mert Marci vétett egy apró hibát. Nyilván Ő nyerte a versenyt, Ő volt a leggyorsabb ezen a napon!

Következett a Szilvás, amit fizikális okokból és megfontolásból kihagytam, hogy lehetőségeimhez mérten minél jobban felkészüljek az elkövetkezendő versenyek megmérettetéseire!
El is érkeztünk az elmúlt hét eseményéhez, az eplényi maraton és Olimpiai Cross versenyekhez. A bolt számára is fontos volt ez a kétnapos esemény, mert Giant, Ghost, és Lapierre tesztbringákkal álltunk a kerékpárokat tesztelő közönség elé.
Szombaton a maratoné volt a „főszerep”. A 73km-es hosszú táv 1500m szintemelkedést tartalmazott, így előzetesen gyanítottam, hogy egy nagyon gyors menet elé nézünk. Ez be is igazolódott, 26km/h-s átlag felett abszolváltam a kiírt penzumot.

De ne szaladjuk ennyire előre! A rajtot követő kilométereken rögtön öten maradtunk. Szalai Peti a Focus-ból, Victor csapattársam és a megszokott trió (Wouter, Marci, én :) )! Az első „hegyen” így tempóztunk, majd a második emelkedő alján Victorék leszakadtak. Ekkor előre álltam, hogy minél nagyobb előnyt harcoljak ki Petivel szemben. Ebben Vic is segített, mert nyilván egy métert nem vezetett. Tés előtt volt egy igen meredek rész, ahol kisebb gondjaim adódtak, de túléltem, viszont leszakadtam egy 10-15m-el az elöl lévőktől. Ahogy felértünk a síkra, befújt a pofaszél, Marciék pedig szépen összedolgozva eltávolodtak. Innen 50 kili magányos menet várt rám. Mondjuk annyira nem volt uncsi mert a spicc üldözése és az üldözők távol tartása volt a cél. Próbáltam értelmesen beosztani az energiámat, mert másnap is verseny, de azért ez nehéz egy ilyen karakterisztikájú pályán, ahol szinte végig tekerni kellett a pedált! Át is gurultam harmadikként a célvonalon, Cleppe és Blazsó után.

Másnap az XCO verseny volt soron. Szintén a szokásosnak mondható versenyzők álltak a start vonalon, megspékelve egy-két szlovák bringással. Az egyikőjüket már ismertem, mert a tarjáni futamon már meccseltünk egymással. Most is erre számítottam. Wouter Marcival, én pedig Szalaival és Visnovsky-val. A rajt után a szlovák srác előre is állt és egy elég kellemetlen tempót hajtott. Az első körre már csak négyen maradtunk. A következőben kicsit megúsztunk Visnovsky-val, de még látótávolságban voltak Blazsóék. Így telt a „laza” körözgetés a sípálya lankáin, a folyamatos 25-30% meredekségű emelkedőkön! Az uccsó körre fordulva aztán láttam, hogy a „szomszéd” fiú elszakította a láncát. Egyébként ez nem csoda, mert már Salgótarjánban is észrevettem, hogy a kerékpározási tudása hagy némi kívánnivalót maga után. Innen már csak a biztos célba érés volt a feladatom. Megint a szombati dobogó ismétlődött!
Hát így telt el ez a szép hétvége…:) Szeretném megköszönni Viki, Gergő és KPZ segítségét a versenyen! High5, CEP, Endura! Köszi mindenkinek!
Foto: @FenyvesiPhoto, @Máhr Attila

Hajrá,
Buzso

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Email cím (nem tesszük közzé) A kötelezően kitöltendő mezőket * karakterrel jelöljük

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>